Plastične kese za voće koštaće – jedan cent
Plastične kese, čija debljina nije veća od 15 mikrona, obično se nalaze urolane na odeljenjima za prodaju povrća i voća u trgovinama, a prodavci u njih stavljaju i meso i ribu. Kupci su ih često odnosili iz prodavnica i više nego što im je bilo potrebno, te ih koristili dalje za različite potrebe, piše magazin „Instor” i najavljuje da će u nekim državama u okruženju, konkretno u Hrvatskoj, one početi da se naplaćuju. Na snagu je 1. januara stupio pravilnik koji trgovce i trgovačke lance obavezuje da kupcima naplate ove kese. Kako se navodi, odluka o tome koliko će one koštati prepuštena je trgovinskim lancima, a većina onih koji su se dosad oglasili o tome rekli su da će ove vrlo lagane kese naplaćivati jedan cent po komadu.
Osim obaveze naplaćivanja takvih kesa na prodajnom mestu, propisano je i da prodavac mora vidljivo da istakne cenu i obavesti potrošače da kese koriste štedljivo.
U Evropskoj uniji je od 2015. na snazi Direktiva o smanjenju potrošnje laganih plastičnih kesa, a nacionalnim vladama prepušteno je da donesu svoje propise. U ovoj zemlji upotreba vrlo laganih kesa debljine 15 mikrona nije bila zabranjena iz higijenskih razloga, ali odsad će potrošači morati da ih kupuju pa je očekivano da će se njihova upotreba smanjiti.
Prekomerna upotreba plastičnih kesa u prodavnicama, ali i ambalaža u koju se pakuje hrana, već godinama je sve veći problem. Kako prenosi ovaj magazin, istraživanje koje je nedavno u Velikoj Britaniji sproveo Ritejl ekonomiks ustanovilo je kako je više od polovine (51 procenat) prehrambenih proizvoda u supermarketima u toj zemlji nepotrebno upakovano u plastiku koja može biti bezbedno uklonjena ili zamenjena. To bi na godišnjem nivou značilo ukupno 29,8 milijardi izbegnutih komada plastike.
Rezultati ovog istraživanja pokazali su da većina te plastične ambalaže dolazi iz prerađene hrane, uključujući gotova jela i setove za obroke (90 odsto), hleb, pirinač i žitarice (89 procenata), mlečne proizvode (83 procenta), kao i meso i ribu (80 odsto). Kako se navodi, anketa među evropskim proizvođačima hrane i trgovcima, sprovedena u okviru istraživanja, pokazuje da gotovo svi ispitanici (98 odsto) smatraju da imaju obaveze da smanje upotrebu plastične ambalaže.
Tri od pet ispitanika (60 odsto) mišljenja je da bi za dve godine uspeli da dostignu svoje ciljeve, ali četvrtina (25 procenata) priznaje da nije na dobrom putu da ih ispuni. Dve petine potrošača smatra kako je cena alternativne sirovine najveća prepreka u postizanju cilja, dok je strah da potrošači neće prihvatiti promene odmah iza toga (39 procenata).
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.