Застој у плаћању преко „Пеј-пала”
Роба наручена из Србије преко „И-беја“ или неких других сајтова већ неколико дана не може да се плати преко „Пеј-пала“, а купцима се као могућност нуди плаћање кредитном или дебитном картицом. Систем у другом правцу за сада функционише, дакле сви они који у Србији продају робу на неким од ових сајтова уредно примају уплате на своје „пеј-пал” налоге. Проблем је настао пре десетак дана, а према незваничним информацијама и подацима до којих су дошли корисници ових услуга, плаћање робе преко овог система је укинуто наводно због проблема са роковима испоруке пошиљака у Србију. Зашто?
Сајтови попут „И-беја“ у оквиру своје политике заштите и купаца и продаваца поставља рокове у којима пошиљка мора бити испоручена купцу. Уколико се то не догоди купац, који је робу уредно платио, а његов новац стигао на „Пеј-пал“ има право да тражи рефундацију уплате чим истекне овај рок.
– Застој је код нас. Наручио сам робу из Немачке и преко трекинг или броја преко кога могу да пратим пошиљку у сваком тренутку, видео сам да је она из Немачке изашла већ четвртог дана, а да на нашој царини стоји већ три недеље. Распитивао сам се и рекли су ми да је велика гужва и да будем стрпљив. Када царина заврши свој део посла, пошиљка иде у пошту која одговара за њу до испоруке – прича наш саговорник и додаје да он неће тражити да му се новац врати чак и ако рок испоруке буде пробијен, али да има право на то.
Према подацима до којих је дошао „Потрошач”, управо то је разлог што је дошло до блокаде према Србији. Наводно, повећан је број захтева за повраћај новца због тога што пошиљке према Србији једноставно не могу да стигну на време. Купци из Србије то очигледно користе и често добијају и новац и пошиљку која стигне са закашњењем.
Купци се жале на могућност плаћања картицама које им је понуђено уместо „Пеј-пала“.
– Тренутно може да се плаћа само кредитним или дебитним картицама, а то подразумева да се уносе подаци рачуна, као и друге информације о купцу. У том случају, нема никаквих гаранција „Пеј-пала”, зато што једноставно уплата не иде преко њих, па се у том случају не може тражити ни повраћај новца, уколико пошиљка не стигне у предвиђеном року од 30 до 45 дана – каже наш саговорник који тргује преко интернета и користи ове сервисе плаћања већ неколико година.
На „Фејсбуку”, у групи „Пеј-пал“ Србија, и јуче се полемисало о томе како је најлакше плаћати робу која се купује преко ових сајтова. Једна од корисница је објавила преписку са представницом „Пеј-пала”, која је, у одговору на питање зашто систем плаћања из Србије не функционише, рекла да она не види проблеме са налогом ове кориснице. Објаснила је да такође не постоје ни покушаји плаћања од 3. октобра и упутила је на „И-беј“, односно на сајт преко кога је наручила робу, тврдећи да је можда реч о проблемима на њиховом сајту. Редакција „Потрошача” је такође послала питања овом сервису, али до закључења овог броја нисмо добили одговор на питање зашто корисници из Србије не могу да плате робу користећи свој „пеј-пал” налог.
НБС: Немамо сазнања да систем не функционише
У Народној банци Србије кажу да немају никаква сазнања о проблемима у функционисању „Пеј-пал” сервиса.
– Подсећамо да је Народна банка Србије створила регулаторне услове за пословање ове компаније још у 2012. години на основу измена и допуна Закона о девизном пословању. На основу тога, компанија „Пеј-пал” је у Србији 2015. године увела опцију пријема новца за резиденте Србије код прекограничних плаћања, поред раније уведене могућности слања новца – кажу у НБС за „Политику”. Према њиховим речима, „Пеј-пал” се налази на листи страних институција електронског новца, коју објављује НБС, а осим ове, још пет таквих компанија је обавестило Народну банку Србије о томе да ће пружити услугу обављања платног промета са иностранством резидентима Србије и за сада нисмо обавештени ни о каквим проблемима у њиховом пословању с резидентима Србије.
Време царињења од пет до седам дана
Од царинске испоставе „Пошта Београд” добили смо информацију да, што се царињења поштанских пошиљака тиче, нема апсолутно никаквих застоја, кажу за „Политику” у Управи царина.
Од увођења „Пеј-пал” сервиса за плаћање путем интернета, број пошиљака из иностранства расте из године у годину. Тако је у 2012. години било 7168, а у 2016 114.716 пошиљака.
Како кажу у Управи царина, од почетка 2017. године до сада обрађено је готово 73.000 пошиљака и наплаћено око 80 милиона динара дажбина које су се слиле у државни буџет.
– Упркос сталном порасту броја пошиљака, просечно време царињења траје између пет и седам дана, а уколико пошиљка не подлеже царињењу бива испоручена најкасније следећег дана, кажу наши саговорници.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.