субота, 19.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Престоница „описана” акварелом

Рад „На Агори без речи” (Фото лична архива)

Отуђеност се уселила у људске животе због физичке изолације изазване вирусом корона, али много пре, своје корење пустила је захваљујући савременој технологији која нам краде присност са другим особама. Загледани у своје мобилне уређаје, себе смештамо у непознат простор и дивимо се непознатим људима, често не примећујући призоре испред себе и људе покрај себе – тврди академска сликарка Миломирка Петровић Ђокић док окопава руже на својој цветној дорћолској тераси. Темом отуђености бавила се и на пролећној изложби новобеоградских уметника у СКЦ-у. На њеном акварелу је двоје младих који седе на обали, а раздваја их клупа. Уместо да уживају у нетакнутој природи, они, иако су пријатељи, не могу да нађу заједничку реч, већ „разговарају” виртуелно са другарима.

Миломирка својим изоштреним уметничким чулима покушава да одгонетне ту замку отуђености, али и да спозна лепоте свог окружења. Инспирише је Београд, за који такође примећује да се мења.

– Често се дешава да дођем на исти видиковац, али са њега не могу да ухватим пређашњи кадар за скицу јер стари кров или крошњу стабла сада заклања џиновска зграда – напомиње сликарка. Калемегдан, квартови на Дорћолу и Гардош честе су теме њене ликовне приче коју „пише” акварелом. Овој техници верна је четврт века. А почело је случајно, када је постала мајка трећег детета. Размишљала је како да се врати сликарству и рашири штафелај у малом стану. Онда се досетила да акварел није „агресиван” јер нема јаких мириса, па иако је захтеван у том смислу што не прашта грешке и нема поправке, показао се као најбоље решење за рад у кругу породице.

Миломирка каже да још учи.

– Трудим се да направим квалитетан цртеж, добру композицију и конструкцију, а кад то савладам, онда сви други потези иду лако – искрена је сликарка.

Недавно је на првој Међународној интернет изложби „Беле ноћи – Мајдан арт 2020” њен рад похваљен. Миломиркино уље на платну је део управо отворене изложбе „Мали формат Улупудса” у галерији Културног центра у Јагодини, док је два акварела изложила на Међународном бијеналу минијатуре у Горњем Милановцу, а 21. августа учествује на 29. изложби малог формата у галерији Културног центра у Шапцу.

Ова ауторка бави се и мозаиком, који учи код професора Петра Вујошевића. Слагање каменчића је, како уверава, права терапија у време епидемије, баш као и читање књига. Покретач за нове подухвате јој је „Доротеј” из пера књижевника Добрила Ненадића, чија годишњица смрти се навршила 15. августа.

Коментари0
22aad
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља