Уторак, 06.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Лифтови уграђени, а када ће да прораде – не зна се

Закатанчени лифтови на Мосту на Ади (Фото Д. Алексић)

Мост на Ади за мање од пола године званично ће превалити прву деценију откако је пуштен у употребу, али лифтови на њему у првих десет година нису се макли ни за метар са стартне позиције. Пасарела код Бетон хале проходна је од маја прошле године, док су врата елеватора на том објекту још закатанчена. Лифт на Бранковом мосту ради и квари се већ петнаестак година од када је уграђен на мосту на десној страни Саве. Зашто ова јавна превозна средства не служе намени за коју су направљена, ко је одговоран за то, ко их одржава и има ли светла на крају тунела када је реч о томе када ће они бити у употреби? Судећи према одговорима оних који се старају о овим објектима, то је и даље неизвесно.

– У току је спровођење јавне набавке за поправку лифтова са издавањем сертификата и редовно одржавање за лифтове на девет позиција у оквиру Моста на Ади. Донете су одлуке о избору најповољнијег понуђача, следи потписивање уговора, прибављање банкарских гаранција и полиса осигурања након чега ће извођачи бити уведени у посао. У току је технички преглед радова на изградњи пасареле са лифтом код Бетон хале, после чега ће бити поднет захтев за издавање употребне дозволе и започета процедура предаје изграђеног објекта надлежној организационој јединици града – навела је у писаним одговорима Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

– Лифт за бициклисте уз мост у продужетку Бранкове улице је у надлежности ЈП „Путеви Београда”. Већи застоји у раду лифта дешавали су се услед разбијања врата лифта, прекида струје у току извођења радова на околним градилиштима и продирања воде у машинску просторију – одговор је „Путева Београда”.

Овакве и сличне одговоре надлежни су исписивали и претходних година, посебно када је реч о лифтовима на Мосту на Ади, али је и даље тешко одгонетнути због чега је прошла скоро деценија, а да они нису оспособљени. Још у лето 2019. године чинило се да ће се коначно знати старатељ ових јавних превозних средстава. Баш тада је одлуком Скупштине града брига о лифтовима додељена Секретаријату за јавни превоз.

– Пошто је приликом изградње јавне саобраћајне инфраструктуре (Мост на Ади и друго) уграђено више лифтова, објеката који су саставни део опреме јавне саобраћајне инфраструктуре у функцији обезбеђења приступа путницима на стајалишта јавног превоза, указала се потреба да се за објекте у функцији јавног градског превоза обезбеде услови за њихово одржавање и функционисање – образложено је у предлогу те одлуке.

Али уместо да се доведу у ред и прораде, простор око лифтова Моста на Ади постао је још веће ругло. Када ће се ова заврзлама коначно решити, питају се путници који користе трамваје и трамвајска стајалишта на том мосту, док се бициклисти све више жале да пољубе врата лифта било на Бранковом мосту или на обали испод њега. Ни поједини грађани нису цвећке па су у неколико наврата непримереним понашањем насртали на лифтове – шарали их, испред њих бацали смеће, уништавали делове њихове опреме... Другим речима, ове скупе и софистициране објекте успевали су да униште и пре него што су званично прорадили и примили прве путнике.

Можда ће неки од њих имати више среће и следећег месеца се коначно провозати лифтовима на пешачком мосту који спаја Аду Циганлију и чукарички шопинг мол.

Може ли коначно та пасарела да буде отворена са комплетним техничким пријемом и употребном дозволом и да на њој све ради укључујући и лифтове?

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

piglet
Pozdravljam temu! identifikujem dva momenta: nismo narod za liftove, jednostavno nemamo dovoljno kolektivne svesti da je zajednička imovina u pitanju i da je treba odžavati/plaćati/čuvati.Uostalom pogledajte liftove po stambenim zgradama u kakvom su stanju, koliko rade. Zaključak treba izbegavati liftove i dati prednost drugim rešenjima (spiralne rampe). Drugi momenat je da (ne)nadležni nisu 10god uspeli da osposobe jedan lift govori o njima i njihovoj (ne)sposobnosti! (bahatost do neba!!!)
ivan
Далеко да браним било кога - вандализам понајмање. Али лифтови на Мосту на Ади су прављени само да би на папиру изгледало супер модерно, без икаквог размишљања о одржавању и коришћењу. Хајдемо искрено - да би онакви лифтови функционисали морају да имају људе који то надгледају и одржавају 24ч. Без тога нема даље. Изолованост моста и локалитет је такав да је права мета за вандале. То је изгледа знао свако осим градитеља! Уместо лифта је требала спирална трака да се прави, али то није било кул.
Marko
Tako je. Medjutim most se gradi da zivi 100 i vise godina. Projektant je dobro projektovao liftove. Ugradio je i nadu da ce nase drustvo napredovati i biti u stanju da savesno koristi zajednicku imovinu. Ocigledno da period od 10 godina nije dovoljan da opravda razumne nade projektanta.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
»Nisam dovoljno bogat, da bih kupovao jeftino« je aksiom koji baca svetlo na sve javne nabavke, pa i nabavku liftova koji se u tekstu pominju. I to će tako biti sve dok je na javnim nabavkama odličujući faktor cena, pa se nadležni odluče za najnižu ponuđenu cenu. Zato nije ni čudo, da na javnim nabavkama pobeđuju »no name« proizvođači čiji se liftovi kvare i većinom ne rade. A da je na javnoj nabavci odlučujući bio kvalitet, danas bi ti liftovi, vrlo verovatno proizvođača Kone, normalno radili.
Milos
Pa sta je tu cudno. Neko se potrudi i napravi nesto, a odmah zatim se pojave vandali koji to isvrljaju, zapisaju i zaglave. Morace da se menjaju zakoni. I to visestrano. Da se nadziru i kaznjavaju oni koji treba da ih odrzavaju i ako ne rade da se objasni zasto ne rade. I jos drasticnije kaznjavati one koji kvare i ispisuju grafite po tek ofarbanim i sredjenim objektima, liftovima, zgradama...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.