Subota, 01.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Liftovi ugrađeni, a kada će da prorade – ne zna se

Закатанчени лифтови на Мосту на Ади (Фото Д. Алексић)

Most na Adi za manje od pola godine zvanično će prevaliti prvu deceniju otkako je pušten u upotrebu, ali liftovi na njemu u prvih deset godina nisu se makli ni za metar sa startne pozicije. Pasarela kod Beton hale prohodna je od maja prošle godine, dok su vrata elevatora na tom objektu još zakatančena. Lift na Brankovom mostu radi i kvari se već petnaestak godina od kada je ugrađen na mostu na desnoj strani Save. Zašto ova javna prevozna sredstva ne služe nameni za koju su napravljena, ko je odgovoran za to, ko ih održava i ima li svetla na kraju tunela kada je reč o tome kada će oni biti u upotrebi? Sudeći prema odgovorima onih koji se staraju o ovim objektima, to je i dalje neizvesno.

– U toku je sprovođenje javne nabavke za popravku liftova sa izdavanjem sertifikata i redovno održavanje za liftove na devet pozicija u okviru Mosta na Adi. Donete su odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, sledi potpisivanje ugovora, pribavljanje bankarskih garancija i polisa osiguranja nakon čega će izvođači biti uvedeni u posao. U toku je tehnički pregled radova na izgradnji pasarele sa liftom kod Beton hale, posle čega će biti podnet zahtev za izdavanje upotrebne dozvole i započeta procedura predaje izgrađenog objekta nadležnoj organizacionoj jedinici grada – navela je u pisanim odgovorima Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

– Lift za bicikliste uz most u produžetku Brankove ulice je u nadležnosti JP „Putevi Beograda”. Veći zastoji u radu lifta dešavali su se usled razbijanja vrata lifta, prekida struje u toku izvođenja radova na okolnim gradilištima i prodiranja vode u mašinsku prostoriju – odgovor je „Puteva Beograda”.

Ovakve i slične odgovore nadležni su ispisivali i prethodnih godina, posebno kada je reč o liftovima na Mostu na Adi, ali je i dalje teško odgonetnuti zbog čega je prošla skoro decenija, a da oni nisu osposobljeni. Još u leto 2019. godine činilo se da će se konačno znati staratelj ovih javnih prevoznih sredstava. Baš tada je odlukom Skupštine grada briga o liftovima dodeljena Sekretarijatu za javni prevoz.

– Pošto je prilikom izgradnje javne saobraćajne infrastrukture (Most na Adi i drugo) ugrađeno više liftova, objekata koji su sastavni deo opreme javne saobraćajne infrastrukture u funkciji obezbeđenja pristupa putnicima na stajališta javnog prevoza, ukazala se potreba da se za objekte u funkciji javnog gradskog prevoza obezbede uslovi za njihovo održavanje i funkcionisanje – obrazloženo je u predlogu te odluke.

Ali umesto da se dovedu u red i prorade, prostor oko liftova Mosta na Adi postao je još veće ruglo. Kada će se ova zavrzlama konačno rešiti, pitaju se putnici koji koriste tramvaje i tramvajska stajališta na tom mostu, dok se biciklisti sve više žale da poljube vrata lifta bilo na Brankovom mostu ili na obali ispod njega. Ni pojedini građani nisu cvećke pa su u nekoliko navrata neprimerenim ponašanjem nasrtali na liftove – šarali ih, ispred njih bacali smeće, uništavali delove njihove opreme... Drugim rečima, ove skupe i sofisticirane objekte uspevali su da unište i pre nego što su zvanično proradili i primili prve putnike.

Možda će neki od njih imati više sreće i sledećeg meseca se konačno provozati liftovima na pešačkom mostu koji spaja Adu Ciganliju i čukarički šoping mol.

Može li konačno ta pasarela da bude otvorena sa kompletnim tehničkim prijemom i upotrebnom dozvolom i da na njoj sve radi uključujući i liftove?

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

piglet
Pozdravljam temu! identifikujem dva momenta: nismo narod za liftove, jednostavno nemamo dovoljno kolektivne svesti da je zajednička imovina u pitanju i da je treba odžavati/plaćati/čuvati.Uostalom pogledajte liftove po stambenim zgradama u kakvom su stanju, koliko rade. Zaključak treba izbegavati liftove i dati prednost drugim rešenjima (spiralne rampe). Drugi momenat je da (ne)nadležni nisu 10god uspeli da osposobe jedan lift govori o njima i njihovoj (ne)sposobnosti! (bahatost do neba!!!)
ivan
Далеко да браним било кога - вандализам понајмање. Али лифтови на Мосту на Ади су прављени само да би на папиру изгледало супер модерно, без икаквог размишљања о одржавању и коришћењу. Хајдемо искрено - да би онакви лифтови функционисали морају да имају људе који то надгледају и одржавају 24ч. Без тога нема даље. Изолованост моста и локалитет је такав да је права мета за вандале. То је изгледа знао свако осим градитеља! Уместо лифта је требала спирална трака да се прави, али то није било кул.
Marko
Tako je. Medjutim most se gradi da zivi 100 i vise godina. Projektant je dobro projektovao liftove. Ugradio je i nadu da ce nase drustvo napredovati i biti u stanju da savesno koristi zajednicku imovinu. Ocigledno da period od 10 godina nije dovoljan da opravda razumne nade projektanta.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
»Nisam dovoljno bogat, da bih kupovao jeftino« je aksiom koji baca svetlo na sve javne nabavke, pa i nabavku liftova koji se u tekstu pominju. I to će tako biti sve dok je na javnim nabavkama odličujući faktor cena, pa se nadležni odluče za najnižu ponuđenu cenu. Zato nije ni čudo, da na javnim nabavkama pobeđuju »no name« proizvođači čiji se liftovi kvare i većinom ne rade. A da je na javnoj nabavci odlučujući bio kvalitet, danas bi ti liftovi, vrlo verovatno proizvođača Kone, normalno radili.
Milos
Pa sta je tu cudno. Neko se potrudi i napravi nesto, a odmah zatim se pojave vandali koji to isvrljaju, zapisaju i zaglave. Morace da se menjaju zakoni. I to visestrano. Da se nadziru i kaznjavaju oni koji treba da ih odrzavaju i ako ne rade da se objasni zasto ne rade. I jos drasticnije kaznjavati one koji kvare i ispisuju grafite po tek ofarbanim i sredjenim objektima, liftovima, zgradama...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.