Петак, 01.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови мост на Сави

Стари мост не треба рушити, већ га претворити у пешачку оазу (Фото: А. Васиљевић)

Још није касно да градске власти промене одлуку о премештању Старог савског моста преко којег иде Земунски пут, одлуком да се планирани нови мост са шест трака изгради 100 метара низводно, ближе Бранковом мосту, поред парка код Економског факултета, где има довољно простора, чиме би, уместо два, имали три моста.

Стари мост не треба рушити нити демонтирати, већ га претворити у пешачку оазу без аутомобилског и трамвајског саобраћаја. Тиме би град сачувао овај, за Београђане и Србију важан историјски симбол, а „Београд на води” би, уместо буке и загађења, добио здравију животну средину.

Демонтажа и премештање моста који има препознатљиву лепоту су скупи, а тај новац је боље уложити у приступне путеве на новој локацији – у скретање трамвајских шина за само 30 степени.

Осим тога, поред садашњег моста изграђене су две зграде у „Београду на води”, којима овај стари мост већ „улази у станове и додирује прозоре”, загађујући ваздух до, сигуран сам, опасних граница. Поред станара околних зграда, и гостима будућег хотела отровни издувни гасови и бука сигурно ће сметати и шкодити. Уместо тога, парк преко старог моста с пешачким и бициклистичким стазама био би не само здравије решење, већ би постао и својеврсна туристичка атракција.

Изградња саобраћајног моста на пет метра од станова противна је свим правилима и струке и екологије. Зато молим градске власти да још једном размотре своју одлуку у складу с овим добронамерним предлогом.

Драган Бабовић,
Београд

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Земунац
Београд има премало мостова и искључивањем једног из функције док се не сагради други је оптерећење за ионако отежан саобраћај. Ја такође мислим да би мост требало оставити баш због онога што сам навео, да има премало мостова. Ако смета као извор буке због моторних возила и трамваја, преобликовати га у пешачко - бициклистички мост. Остали садржаји, који се предлажу, могу са мо да му повећају вредност у било ком смислу.
Деда Буцко
Проблем није у мосту јер Београд има мало мостова. Проблем је што се нелегално гради на пет метара од моста, а онда смета мост!
Рајко
Подршка овом предлогу. Можда само повисити мост за два метра. Такође треба оставити, као пешачки, и стари железнички мост; њега дићи за 3-4 метра.
Слободан
И померити га 30 центиметара у лево?
Ana56
Bravo za komentar! Predlozeno resenje je neuporedivo jeftinije, prakticnije i svrsishodnije od resenja za koje se zalaze Vesic sa saradnicima (demontaza mosta i stavljanje u park na Uscu!?). Bilo bi zaista originalno resenje pretvoriti most u park sa pesaskim i biciklistickim stazama, uzivancija za sve. Samo, malo je tu para za "ugradnju".....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.