Povremene poslastice mogu uticati na mozak
Malo čokolade vikendom, koje parče pice i torte više, malo slatkog sosa i preliva preko sočnih komada roštilja - makar ponekada? Studija koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Novog Južnog Velsa (UNSV) u Australiji sugerisala je da ako se zdravo hranite, onda varanje, odnos dan kada sebi dozvoljavate da grešite sa režimom ishrane, može da dovede do povećanja telesne težine i utiče na funkciju mozga i zdravlje creva.
Ovo je istraživanje obavljeno na pacovima koji su jeli uglavnom zdravu ishranu, ali su se povremeno hranili hranom sa visokim sadržajem šećera i zasićenih masti. Pokazali su značajno kognitivno oštećenje posebno u testovima prostorne memorije i negativne promene u crevnim bakterijama.
„Mislimo da je ova vrsta posla ključna da nas navede da razmišljamo o održavanju zdravlja našeg mozga do starosti”, objašnjava neuronaučnica Margaret Moris iz UNSV-a, piše Science Alert.
Studija se proširuje na prethodna istraživanja članova tima koji su otkrili povezanost između loše ishrane i oštećene dugoročne prostorne memorije, a ako se posmatra da je ova navika neophodna kao kompromis između ekstremno zdrave i nezdrave ishrane, treba da znate da promene u ishrani mogu imati cenu.
„Naše analize su pokazale da su nivoi dve bakterije u korelaciji sa stepenom oštećenja pamćenja”, kaže Majk Kendig, medicinski naučnik na UNSV objašnjavajući da ovi rezultati doprinose rastućem broju dokaza koji povezuju zdravlje creva i ishranu sa zdravljem mozga.
„Znamo da su creva veoma povezana sa našim mozgom. Promene mikrobioma kao odgovor na našu ishranu mogu uticati na naš mozak i ponašanje”, dodaje Moris.
Iako ovi nalazi možda nisu ono što želimo da čujemo, naučnici naglašavaju da se čini da održavanje zdrave ishrane u dužem vremenskom periodu daje povoljnije ishode za zdravlje creva i mozga.
Подели ову вест
Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.


