Повремене посластице могу утицати на мозак
Мало чоколаде викендом, које парче пице и торте више, мало слатког соса и прелива преко сочних комада роштиља - макар понекада? Студија коју су спровели истраживачи са Универзитета Новог Јужног Велса (УНСВ) у Аустралији сугерисала је да ако се здраво храните, онда варање, однос дан када себи дозвољавате да грешите са режимом исхране, може да доведе до повећања телесне тежине и утиче на функцију мозга и здравље црева.
Ово је истраживање обављено на пацовима који су јели углавном здраву исхрану, али су се повремено хранили храном са високим садржајем шећера и засићених масти. Показали су значајно когнитивно оштећење посебно у тестовима просторне меморије и негативне промене у цревним бактеријама.
„Мислимо да је ова врста посла кључна да нас наведе да размишљамо о одржавању здравља нашег мозга до старости”, објашњава неуронаучница Маргарет Морис из УНСВ-а, пише Science Alert.
Студија се проширује на претходна истраживања чланова тима који су открили повезаност између лоше исхране и оштећене дугорочне просторне меморије, а ако се посматра да је ова навика неопходна као компромис између екстремно здраве и нездраве исхране, треба да знате да промене у исхрани могу имати цену.
„Наше анализе су показале да су нивои две бактерије у корелацији са степеном оштећења памћења”, каже Мајк Кендиг, медицински научник на УНСВ објашњавајући да ови резултати доприносе растућем броју доказа који повезују здравље црева и исхрану са здрављем мозга.
„Знамо да су црева веома повезана са нашим мозгом. Промене микробиома као одговор на нашу исхрану могу утицати на наш мозак и понашање”, додаје Морис.
Иако ови налази можда нису оно што желимо да чујемо, научници наглашавају да се чини да одржавање здраве исхране у дужем временском периоду даје повољније исходе за здравље црева и мозга.
Подели ову вест
Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.


