Субота, 14.06.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа
Уводник

Београдски чвор

На београдским улицама има довољно возила јавног превоза. Аутобуси и трамваји иду редовно и уобичајеним трасама. Већина улица је проходна за возаче. И Прокоп је коначно потпуно функционалан, а слично је и са станицом Топчидер. Углавном – и железнички и аутобуски превоз најнормалније функционишу. Уколико неких саобраћајних измена и има, обавештења о томе објављују се на време и на свим станицама.

Ако све ово досад нису уочили, Београђани и гости главног града хитно би требало да скокну до оптичара и набаве наочаре са великом диоптријом. Оне ће им помоћи да коначно прогледају и уоче слике Београда које виде надлежни за саобраћај у главном граду упорно нас већ седмицама уверавајући – саобраћај у Београду одлично функционише.

Али, ко иоле користи јавни превоз и ко год вози београдским улицама тешко да би могао да се сагласи са таквим описима саобраћаја из пера надлежних.

Саобраћајна призма путника потпуно је другачија.

„Отишао сам на Прокоп, који сам једва нашао, а онда сам тамо сазнао да ми воз полази из Топчидера. Тек до њега нисам знао како ћу стићи.” „Дуже од сат смо чекали аутобус 82, да бисмо онда случајно, јер обавештења није било, сазнали да иде са сасвим друге станице.” „У Булевару деспота Стефана је хаос, јесу ли морали и њега да раде кад и Таковску?”

Откако је пре месец и по угашена Главна железничка, а поласци возова расељени на више станица и откако је почело истовремено сређивање више улица у граду, због чега су многе линије јавног превоза преусмерене, а улице затворене, возачи и путници не знају којом трасом да иду и после колико ће времена стићи до одредишта.

Како би и знали?

Надлежни на замерке путника и возача узвраћају да се и у другим метрополама улице сређују лети, да се због развоја града и у свету поједине станице селе, а да се због свега тога многе линије јавног превоза преусмеравају. Није проблем ни што се улице сређују ни што се станице селе ни што се неке линије скраћују, преусмеравају, повремено и укидају. Али, проблем је, и то огроман, када се све то дешава истовремено, а терен за све те промене није припремљен.

Када би надлежни гледали из угла путника, видели би, на пример, да на бројним стајалиштима сатима узалуд чекају аутобус само зато што се нико није сетио да раније окачи обавештење да су возила с те линије преусмерена. Ако би скокнули на „завршени” Прокоп, видели би како се групица људи довија да до перона спусти особу са инвалидитетом јер нема лифта, већ постоје само степенице.

Кад би се надлежни коначно провозали градом могли би боље да сагледају запетљаност престоничког саобраћајног чвора у који су путници и возачи већ дуже увезани.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Деда
Трг Републике - срце Београда - је већ осам месеци затворен и раскопан. Уместо 30 - 40 радника који раде у две смене, на градилишту најчешће видимо 3 - 4 човека. Београђани и бројни туристи су принуђени да заобилазе разровани Трг уским џомбастим кулоарима. Нигде табле са описом радова, њиховом трајању, њиховој цени . . . А ствар је врло једноставна : предвиђено је поплочавање трга које би нормално требало да се ради у две смене током три месеца.
revolution
a nije nama toliko dobro da nismo ni svesni
Радомир Митровић
Срећа да смо сиромашан народ иначе би саобраћајни колапс гушио читав Београд сваког дана!? Замислите да је просечна плата 1000 евра и да људи имају пара, времена и посла по граду...
Sanja
Voz za Novi Sad, u 8 ujutro, koji je polazio sa Prokopa, sada krece iz Zemuna...
Нестор
Ово је све тачно, мада не и нешто ново за градску власт. Па зар су људи заборавили какав је хаос у граду био прошле године када су извођени радови истовремено на више локација у центру. Арх. Бакић је то назвао - ,,саобраћајне метастазе,,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.