Четвртак, 28.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Магнезијум чува срце и штити од стреса

Овај минерал налази се у бадемима, грашку, лососу, пиринчу, интегралним житарицама, спанаћу...
(Фотографије Пиксабеј)

Магнезијум је неопходан за правилно функционисање организма. Он је борац против микроба и слободних радикала, учествује у синтези антитела. Недостатак магнезијума може изазвати грчеве у мишићима, који се повезују са кардиоваскуларним проблемима, дијабетесом, високим крвним притиском, нервозом, остеопорозом итд.

Магнезијум је неопходан за ефикасан рад нерава и мишића и учествује у регулисању нивоа шећера у крви. Важан је минерал за правилан рад срца, снижава ниво стреса и помаже костима да задрже своју чврстину. Има благо седативно дејство на организам, па га често узимају спортисти након тренинга.

Акутни недостатак магнезијума је ретка појава, али се дешава услед смањене апсорпције овог минерала употребом диуретика (кафа) и алкохола, као и недовољним уношењем беланчевина у исхрани. Особе које имају недостатак магнезијума показују и друге симптоме: недостатак концентрације, напетост, нервозу и несаницу. Код појединих особа појављују се и грчеви у желуцу и лењост црева.

Изразити недостатак магнезијума може имати озбиљне последице: грчеве, утрнулост у мишићима, нападе анксиозности и абнормалан срчани ритам.

Магнезијум: колико га уносити и из којих намирница?

Препоручена доза магнезијума за жене (и тинејџерке) је 315 мг на дан, за мушкарце (и тинејџере) 400 мг. Код деце узраста од осам до 13 година препоручено је 235 мг, а код млађе деце до 125 мг. Претерана употреба магнезијума може довести до лаксативног ефекта (дијареје).

Магнезијум се у намирницама налази у легуминозама (грашак, пасуљ…), спанаћу, бадему, авокаду, кикирикију, семену бундеве, лососу, пиринчу и интегралним житарицама. У зеленом биљу магнезијум се налази у облику хлорофила.

Често је присутан у минералним водама у различитим количинама. Као додатак исхрани се обично узима у облику шумећих таблета или кесицама Мг директ једном дневно. Најбоље га је наравно уносити исхраном, а чак 50 одстоунетог магнезијума се апсорбује у танком цреву.

Суплементација магнезијумом

Магнезијум се у дијететским суплементима може наћи у неколико облика: оксид, карбонат. хидрат, сулфат, аспартат, цитрат, лактат, хлорид и хелат.

Два облика са најбољом апсорпцијом су цитрат и хелат. Њих увек ставите на прво место, ако тражите суплементе магнезијума. Најслабији су наравно најјефтинији, оксид и карбонат, који се најслабије апсорбују, али у комбинацији са овим квалитетнијим, апсорпција им значајно расте.

Узимање лекова може да утиче на лошију апсорпцију магнезијума, па и на веће излучивање овог минерала из организма. Препорука је наравно да ако узимате лекове консултујете вашег изабраног лекара у вези суплементације магнезијумом.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.