Utorak, 25.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
INTERVJU: VIRŽINI EFIRA, belgijsko-francuska glumica

Pod ruku sa Polom Verhovenom

On i u ovom filmu ruši patrijarhat. Bila sam srećna jer je „Benedeta” primljena s humorom
(Фото: Д. Лакић)

Beligijsko-francuska glumica, televizijska voditeljka i pisac Viržini Efira (1977, Brisel), postala je popularna zahvaljujući romantičnoj televizijskoj seriji i filmu „U krevetu sa Viktorijom”, pojavila se i u filmu „Ona” Pola Verhovena da bi sada zablistala i u njegovoj „Benedeti”. Posle svetske premijere na 74. Kanskom festivalu ovaj film će se sada naći i pred gledaocima 27. Festivala autorskog filma u Beogradu.

Na 78. Venecijanskom festivalu Efira je bila i članica žirija, a u nezavisnom programu „Dani autora” prikazan je i film „Medelen Kolins” Antoana Baroa u kojem igra lik Žudit Fove, mlade žene i majke koja u dve države vodi dvostruki život. U oba ova filma Viržini Efira je u složenim dramskim ulogama, s tim što je uloga Benedete – časne sestre posvećena Isusu živela u toskanskom manastiru u vreme kuge, bila blizu proglašenja za sveticu, ali i u ljubavnoj vezi sa sestrom Bartolomeom, završila na lomači – daleko izazovnija.

Pol Verhoven je inspirisan knjigom i istorijskim napisima iz 17. veka, snimio vizuelno prelep klasični, ono što mnogi rado zovu: „pravi film”, u kojem mu je Viržini pružila sve ono što je zamislio u ovoj svojoj provokativnoj filmskoj priči koja izaziva polemike...

Jeste li na bilo koji način strepeli pre nego što je film premijerno prikazan u Kanu?

Mislite na to da sam pomislila šta će ljudi pomisliti i reći? U jednom trenutku mi se čak dopala ideja da film nikada ne izađe pred publiku i da tako to postane remek-delo koje niko neće videti (smeh). Naravno da sam videla film pre nego što je zvanično izašao, ali je sasvim drugačije iskustvo gledanja sa publikom. I kada sam ga gledala sama i sa publikom u kanskoj dvorani znala sam da to nije film za koji bi svi mogli da kažu:„Vau, umirem za tim.” Tako je sa svakim Verhovenovim filmom. Volim „Benedetu” jer je on režirao. On je jedini reditelj koji stvara primarni i sekundarni sloj filma. Igram na tom početnom nivou, ali postoji i nivo ispod. Možda je zato teško razumeti Verhovenov film samo posle prvog gledanja i to se sa njim stalno dešava. Posle petnaest godina reći će da je ovaj film odličan, a sada ima i onih koji se žale.

Šta je vama posebno privlačno bilo dok ste čitali scenario?

Čitavo to pitanje religije koje Verhoven pokreće u mojim očima je remek-delo. Za mene je to duboko, iako se u početku sve predstavlja kao šala. Upravo je to ono što mi se dopalo. Većinu vremena sve je suprotno od onoga što pomislite i bukvalno vidite. Ponosna sam što sam radila u ovom projektu. Kada sam imala 16 godina nisam čitala Simon de Bovoar, ali se pričalo o „muškom pogledu”. Pol Verhoven i u ovom svom filmu ruši patrijarhat. S njim žene ne prepuštaju seksualnost muškarcima.

U „Benedeti” ima i teških intimnih scena, a vi ste ih odigrali sa puno samopouzdanja, postoje li trenuci kojih ste se plašili?

Ne. Ono što je teško jeste kada imate stvarno grafičku scenu seksa. Kad imate reditelja kojeg scena ne zanima, a Verhoven nije takav. On će vas prvo zamoliti da učinite nešto smešno, nešto metaforično. Možda ćete se zateći kako radite nešto veoma preuveličano, ali on tačno zna šta i kako želi da postigne u određenim scenama seksualnosti i erotike i sve to snima sa određene udaljenosti.

Iz filma „Benedeta” (Foto: 27.FAF)

U francuskoj javnosti već vas smatraju jednom od omiljenih glumica?

Da, ali nisam baš Marion Kotijar ili Lea Sejdu (smeh). Igram u ozbiljnim filmovima namenjenim Kanu, ali sam pre 15 godina učestvovala u popularnoj i komičnoj televizijskoj seriji. Ne znam koliko će ovaj efekat trajati, ali sama činjenica da sam došla sa televizije i komedija i iz male zemlje poput Belgije, nekako me izdvaja. Ali veoma sam srećna što mogu da snimam filmove u Francuskoj u kojoj postoji budžetski sistem koji dozvoljava mnogo nezavisnih filmova. Nisam tako mlada, ali u poslednjih šest godina imam ovakve uloge – nešto pomalo ludo, ali kompleksno.

Na osnovu vaših odigranih filmskih i televizijskih uloga već vas stavljaju u šablon „ludača”?

Smešne lude žene! Naravno, da je to složenije, niko nema samo jednu stranu, pa jednog dana likovi koje igram mogu biti ovakvi, drugog dana onakvi. Ono što volim kod svih mojih likova jeste to što su u konformističkom svetu uspeli da pronađu način da iskopaju svoju slobodu, što su svi puni mašte i što su dobre životne glumice. Benedeta je zaista i dobra glumica.

Neki „Benedetu” nazivaju blasfemičnim filmom?

U Francuskoj nisam čula takve izjave. Prilično je teško shvatiti i zaista razumeti svet u kojem danas živimo. Živimo u komplikovanom društvu, pa nisam znala šta mogu da očekujem, jer ako se setite dvadeset godina unazad film „Poslednje Hristovo iskušenje” je izazvao nerede u bioskopima. Bila sam srećna što je „Benedeta” primljena s humorom. Možda su katolici nešto naučili iz prošlog iskustva.

Kada ste igrali u francuskim komedijama da li ste bili frustrirani što vas ne pozivaju i za dramske uloge?

Ne. Morate živeti u trenutku. Nepotrebno je da pokušavate da se oduprete i zahtevate od svemira nešto čega nema. Radila sam uvek ono što mi daju i pretvarala to u nešto veliko. Sada kada me sve češće zovu za duboke dramske likove, ponovo bih da snimim neku komediju, ali danas u Francuskoj nema tako dobrih komedija. Ja sam osoba koja se lako prilagođava, a i u mojim godinama je lakše jer mi karijera nije išla tako brzo, ali je zato svaki korak bio utemeljen, još od pozorišne akademije koju sam završila.

Šta je sledeće?

Još tri filma za snimanje. Prvi je onaj koji radi Alis Vinokur o terorističkim napadima u Parizu. Priča se dešava u restoranu i govori o ženi koja pokušava da napravi pozitivnu promenu unutar razaranja...

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.