Četvrtak, 30.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
U BULEVARU PATRIJARHA PAVLA

Počelo asfaltiranje desne kolovozne trake

Posle 31 meseca stiže asfalt na drugi deo kolovoza. – Tramvajske šine još nisu postavljene, a tek treba da se srede trotoari
Радови који су почели још у септембру 2019. са роком од 540 дана, према последњим информацијама, требало би да буду готови у мају (Фото Д. Алексић)

U Bulevaru patrijarha Pavla, na deonici od Košutnjaka do Ulice Pere Velimirovića, na kojoj se majstoriše još od kasnog leta 2019, svi prvobitni i naknadni rokovi debelo su probijeni. Zato žitelji i vozači u ovom delu grada za ciljne datume ne mare nego ih, pre svega, zanima kada će majstorima konačno videti leđa. Prema poslednjim informacijama iz Direkcije za građevinsko zemljište, trenutni ugovoreni rok za završetak radova je maj.

– U Bulevaru patrijarha Pavla izgrađena je jedna kolovozna traka i završena izgradnja raskrsnice sa Ulicom Pere Velimirovića. Postavljene su gotovo sve podzemne instalacije i u toku je asfaltiranje desne kolovozne konstrukcije. U pripremi je ugradnja tramvajskog koloseka – navode u Direkciji ne precizirajući da li će do tada biti završeni i trotoari.

Naša ekipa obišla je ovo gradilište. Prema prvobitnim rokovima, svi radovi trebalo je da budu gotovi još u rano proleće 2021, odnosno za ukupno 540 dana. Na osnovu trenutne slike da se zaključiti da je možda i maj, kao još jedan u nizu reoročenih datuma, optimističan. Građevinari nanose asfalt na desnu stranu kolovoza, radi se i na ugradnji šina, ali na budućem tramvajskom koridoru tek je poneki majstor. Juče smo zatekli samo dvojicu zaduženih za taj posao. Šine su stigle, ali ugradnja na finalnu poziciju nije ni blizu. Tek se ništa ne dešava na pešačkim koridorima. Budući trotoari samo su grubo izbetonirani.

Ono što je dodatni problem i što će, prema oceni vozača, biti naknadni posao, jeste ponovno sređivanje dve kolovozne trake koje su jesenas puštene u saobraćaj, ali na kojima su brojne neravnine i već uveliko ulegli šahtovi.

Dok je i dalje vrlo neizvesno kada će biti stavljena finalna tačka na deonicu od Pere Velimirovića do Košutnjaka, krenuli su pripremni radovi na drugoj deonici bulevara, od Mosta na Adi do Košutnjaka.

– U toku je uklanjanje šina za izgradnju prve etape proširenja Bulevara patrijarha Pavla, što predstavlja novu saobraćajnicu od Hipodroma, pored Topčiderskog parka trasom nekadašnje železničke pruge, do početka druge etape koja je sada u izgradnji. Neto vrednost ugovorenih radova je 2,05 milijardi dinara, rok za izvođenje je 360 dana od uvođenja u posao, a radove izvodi grupa dobavljača koju predvodi „RAS inženjering” – kažu u Direkciji.

Kako preciziraju, izgradnja će se odvijati na trasi napuštene železničke pruge, čime je potpuno sačuvan Topčiderski park na ovom potezu. Projektom je predviđeno denivelisano ukrštanje tramvaja i drumskog saobraćaja, što znatno povećava bezbednost svih učesnika u saobraćaju, ocenjuju u Direkciji.

– Dužina nove saobraćajnice je 1.940 metara i planirane su po dve saobraćajne trake po smeru, razdvojene razdelnim pojasom širine četiri metra, dok će trotoari biti promenljive širine, a najmanje dva metra. Na trasi su planirana dva kružna toka i trokraka raskrsnica sa Bulevarom vojvode Mišića – ukazuju u Direkciji.

Nepuna dva kilometra od septembra 2019.

Radovima u delu bulevara od Pere Velimirovića do Košutnjaka koji su počeli u septembru 2019. obuhvaćena je deonica nešto manja od dva kilometra. Vodeći član grupe izvođača za rekonstrukciju i proširenje ove deonice je „Energoprojekt”. Reč je o kompaniji koja je i u grupi izvođača koji su rekonstruisali Karađorđevu i Savski kej, ali i u konzorcijumu kompanija koje su gotovo dve pune godine obnavljale ulice od Ruzveltove do tvrđave. Za sve te projekte zajedničko je probijanje rokova i opravdanja. Za Bulevar patrijarha Pavla prošle godine nadležni su se pravdali da sinhron plan i projektna dokumentacija nisu bili usklađeni sa stvarnim položajem postojećih podzemnih instalacija na terenu „što je zahtevalo izmeštanje instalacija koje nisu evidentirane projektom”.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sloba car
Grad treba da raspiše naučni projekt, kako da se reši "problem" šahtova po čitavom gradu, ne samo tamo, ulegli, kloparaju kad naiđu vozila, decenijama.....
mirko
Svakako podrzavam predlog da hitno treba naci resenje za problem sahtova, slivnika za kisnicu koji su u naprednom svetu ispod trotoara, ne na kolovozu, spojeva izmedju asfalta i tramvajskih sina, itd. Preciznosti radi, problem nije za naucni projekat u pitanju je inzenjerski problem.
ljuba
Neki su zaboravili kako je to izgledalo pre, a kako će izgledati posle izgradnje. Za najmanju sitnicu pišu gluposti. Koga kritikuju, one što rade. Pitaju li sebe koliko su doprineli da se uopšte radi. Zaboravljaju da kad se radi u zemlji ima na hiljade nepredviđenih naknadnih radova koje treba rešiti. Sve što se radi završiti će se. I naravno bit će lepše.
Милош
31 месец радова и још неколико месеци радова преостаје, права ситница. За то време је могла да се озида и опреми зграда филхармоније у Београду.
Ranislav
Drago mi je da se Beograd razvija.Pozdrav iz Priboja
zoran
Sad vise i nije vazno ima fore za naredne 4 godine, taman pred nove izbore.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.