Понедељак, 24.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
МОЈ ЖИВОТ У ИНОСТРАНСТВУ

Јапанац купује ауто уз потврду о паркинг месту

Јапан је пренасељена земља и нема много места за паркирање. Строго је забрањено паркирање на улицама, ивичњацима, пешачким и бициклистичким стазама и туђим приватним паркиралиштима. Новчане казне су веома високе.
Фото Пиксабеј

Јапан има изузетно развијену мрежу подземне железнице, возова и аутобуса, али у мањим местима незгодно је живети без аутомобила. Као и у свему, тако се и у саобраћају у Јапану поштују закони и правила која су јасно и прецизно дефинисана.

Толеранција на алкохол је нула. Строго је забрањено возити аутомобил и под минималним дејством алкохола. Казне су заиста драконске. Осим новчаних казни, подразумева се одузимање возачке дозволе на више година или доживотно, а оно што Јапанцима најтеже пада је избацивање са посла. Наравно, све зависи од количине попијеног алкохола и озбиљности прекршаја.

У Јапану нема условног скретања. Таква врста погодности за нестрпљиве возаче који увек негде журе забрањена је пре тридесетак година. Због тога што је број саобраћајних несрећа, поготово фаталних, на таквим раскрсницама био далеко већи него на раскрсницама где условног скретања није било.

(ЕПА ЕФЕ - К.О.)

У Јапану нема полукружног скретања на раскрсницама јер такви маневри могу да изазову удесе код нестрпљивих возача. Семафори у целом граду идентично су подешени и усклађени. Сигурност свих учесника саобраћаја је на првом месту.

Оно што западне за око сваком возачу који први пут посети Јапан је другачији бонтон вожње и понашање у саобраћају. У многим земљама се упале сва четири жмигавца (блинкери) да би се сигнализирало осталим возачима да држе одстојање или да се успори због дугачких колона итд.

Међутим, Јапанци користе сва четири жмигавца да би изразили захвалност јер им је неко дозволио да се укључе у саобраћај или им је неко допустио да у гужви промене траку итд. Хвала је реч која се поред извини најчешће користи у јапанском језику, па блинкери служе да се изрази захвалност.

За разлику од својих азијских комшија који трубе током вожње да упозоре остале возаче или да изразе фрустрацију, Јапанци трубе другим возачима врло ретко. За њих је један изузетно кратак додир сирене обично знак захвалности, а два кратка додира сирене су знак упозорења.

(ЕПА ЕФЕ -Ф.Р.)

У Јапану се сви паркирају уназад. Модерни аутомобили опремљени су сензорима и камерама који помажу возачима да се безбедно и педантно паркирају. Простор за паркирање у Јапану је мањи и ужи него у другим земљама и лакше се паркира уназад него унапред.

Јапанцима је битно да паркинзи изгледају чисто и уредно, а тако и изгледају кад сви паркирају ауто у истом смеру. Најважнији разлог за то је да ће излаз из гараже или са великих паркиралишта бити далеко бржи и сигурнији ако дође до  земљотреса или пожара, кад је потребно реаговати брзо и без панике.

Јапан је пренасељена земља и нема много места за паркирање.

(ЕПА ЕФЕ - К.О.)

При куповини и регистрацији возила је неопходно имати потврду о обезбеђеном месту за паркирање. Строго је забрањено паркирање на улицама, ивичњацима, пешачким и бициклистичким стазама и туђим приватним паркиралиштима. Новчане казне за непрописно паркирање су веома високе.

У Јапану се вози левом страном пута и скоро сви аутомобили су са аутоматским мењачем. Изузетак су скупи спортски аутомобили који имају мануелне мењаче. У школи вожње се опредељујете да ли желите да полажете испит у аутомобилу са  мануелним или аутоматским мењачем. Већина возача, поготово млађих, има дозволе за аутомобиле са аутоматским мењачем који имају само три брзине: D за вожњу, P за паркирање и R за вожњу уназад.

У вожњи је прихваћен принцип поштовања другог: пропустити друге возаче, показати пажњу и захвалност су део јапанског бонтона у вожњи.

Ја сам возач, бициклиста и пешак или како би овдашњи стручњаци за сабласне невене рекли: возачица, бициклисткиња и пешачица. Иако бих се могла назвати искусним возачем, са више од четрдесет година искуства, и са пређених више стотина хиљада километара по целом свету, изненађена сам како се код нас овде вози. Вожња у Новом Саду за мене није ни мало пријатна, а многе возаче које срећем  могу само да назовем хазардним и крајње бахатим.

(Пиксабеј)

Да ли им таква врста иживљавања по улицама, некад мирног и културног Новог Сада лечи животне фрустрације, незадовољства и неостварене жеље или је у питању потпун недостатак здравог разума и неразмишљања о последицама сулуде вожње је нешто на шта не знам одговор.

У Новом Саду влада закон јачег. Возачи се паркирају на бициклистичке стазе и терају бициклисте да возе бицикле по пешачким тротоарима, а сатерани пешаци покушавају да нађу свој пут уз саме ивице плочника. Возачи су изузетно нервозни и нестрпљиви и најчешће комуницирају путем сирена, што дуже то боље.

Питам се зашто ти људи који могу сатима да лагодно седе по кафићима и да бескрајно ћаскају, кад седну за волан губе стрпљење и крећу у сулуду вожњу као да вијају вечну срећу.

Правила у саобраћају је нешто што бисмо сигурно могли научити од Јапанаца. Без строгих казни и честих контрола вожње у већим градовима у Србији неће бити пријатна за оне које воле сигурност, ред и мир.

 

Весна Белушевић

 

 

Пишите нам
 
Поштовани читаоци, „Политика” је поново оживела рубрику „Мој живот у иностранству”. Намењена је пре свега вама који живите изван Србије, широм света, које је животни пут одвео у неке нове непознате крајеве и земље.
Надамо се да сте приметили да смо се и ми у међувремену мало променили. Сашили смо ново, комотније и удобније дигитално одело, али и даље смо права адреса на коју можете слати своја писма, репортаже, записе и фотографије.
Пишите нам како је у туђини или у вашој новој отаџбини. Како вам Србија изгледа кад је гледате из Ванкувера, Осла или Мелбурна? Станује ли носталгија на вашим новим адресама?
А наша адреса је  [email protected]
Правила су и даље једноставна: дужина текста до пет хиљада словних знакова, да је записан у неком уобичајном формату, најбоље ворду. Наслови и опрема су редакцијски, текстови се не хоноришу и подлежу уредничким интервенцијама.
Ваша Политика 
 
 

    

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

G.
Letos gledam u Banji Koviljaci parkiran ogroman dzip na trotoaru, policije nigde!
Dule Astro
Sve te zakone i kazne imamo i mi i to nije problem. Problem je što se oni vrlo selektivno sprovode jer naš narod nije navikao na disciplinu i poštovanje propisa, što je opet povezano sa tim što ne postoji kažnjavanje. Negde postoji problem sa manjkom parking mesta, ali u centru imamo garaže (i treba još da ih ima) i nema opravdanja za bahato parkiranje. Država neće da kažnjava jer su to automatski glasovi protiv vlasti na izbori i tako od izbora do izbora, čuva se socijalni mir.
dzordz
pise lepo``по улицама, некад мирног и културног Новог Сада ``. nekad bilo. graddsko jezgro nema nove saobracajnice zadnjih 50 godina, a broj vozila je ustostrucen. guzva je jedino moguca, parkiranje? pa nema ni novih parking mesta, a parkiraju gradjani ko drugi. moraju negde, tekst je u delu o novom sasdu potpuno iracionalan i
Земунац
Колико ја знам у Јапану је драгоцено грађевинско земљиште јер га нема много и искоришћава се на најбољи могући начин. Архитектонска решења у Јапану су задивљујућа. Направити зграду ширине два метра и дужине десетак, а да има смислени садржај је изазов за сваког архитекту, а кад се томе дода да би требало обезбедити и паркинг места онда је то још већи додатак изазову.
Stevo
Poštovana Vesna, Japan je previsok standard za mnoge. Saobraćaj je suma svih promašaja u jednoj zemlji: razvojnih, kulturoloških, etičkih, vaspitnih!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.